• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Erbjuden lån, behöver råd.

Vic86

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
20 Oktober 2020
Meddelanden
325
Mottagna reaktioner
132
Poäng
327
Är du ensam på alla lånen eller har du medsökande?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Nitro

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
27 Februari 2020
Meddelanden
241
Mottagna reaktioner
107
Poäng
297
Det stora lånet på Swedbank kommer löpa på som det är, det var en del av kravet för att få det. Det är satt på 8 år och var ursprungligen lite över 600k. Tanken är nog att köra på 500k på collector med 18 år för att sedan lösa det ihop med Swedbank och få ytterligare ett lån hos de och betala av collector.
Jag har haft mycket personlig kontakt med Swedbank och det är därför jag har lyckats få till sådana lån. Att collector ringde upp vet jag inte, hade ett lån hos de innan som jag skötte i ca 2 år sen betalade jag bort det med marginalen. En UC har redan tagits utav collector och de har redan erbjudit 500 k så där ska det vara klart.
Får fundera över helgen, tack för svar alla!
 

Nitro

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
27 Februari 2020
Meddelanden
241
Mottagna reaktioner
107
Poäng
297
Intressant här! Jag reagerar på Swedbanks stora månadsbelopp? Finns det möjlighet att sänka det eller förlänga tiden? Hur mycket skulle månadskostnaden bli om du amorterade 50% på det?
Tyvärr inte, eller det skulle kanske gå men jag vill gärna amortera så mycket som möjligt och det var en del utav kravet för att få lånet
 

Nitro

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
27 Februari 2020
Meddelanden
241
Mottagna reaktioner
107
Poäng
297
Jag reagerar på att du har fått sånt erbjudande från Collector när du är betydligt överbelånad!! Har bankerna börjat bli schyssta efter den tuffa perioden?!
Men min fråga är: erbjudandet med lösenkrav?
De är nog fortfarande lika hårda men kan ju ha att göra med att jag betalade av ett lån hos de och de vill väl ha kunder som skött sig. Ja det var lösenkrav på ca 80%
 

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 316
Mottagna reaktioner
1 121
Poäng
897
Tyvärr inte, eller det skulle kanske gå men jag vill gärna amortera så mycket som möjligt och det var en del utav kravet för att få lånet

Kanske hade tagit en stor del av summan och amortera ner. Nästan orimligt att ha sån hög månadskostnad om det händer något
 

Zaozi

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
27 April 2020
Meddelanden
1 309
Mottagna reaktioner
695
Poäng
637
Det stora lånet på Swedbank kommer löpa på som det är, det var en del av kravet för att få det. Det är satt på 8 år och var ursprungligen lite över 600k. Tanken är nog att köra på 500k på collector med 18 år för att sedan lösa det ihop med Swedbank och få ytterligare ett lån hos de och betala av collector.
Jag har haft mycket personlig kontakt med Swedbank och det är därför jag har lyckats få till sådana lån. Att collector ringde upp vet jag inte, hade ett lån hos de innan som jag skötte i ca 2 år sen betalade jag bort det med marginalen. En UC har redan tagits utav collector och de har redan erbjudit 500 k så där ska det vara klart.
Får fundera över helgen, tack för svar alla!
Kan väl knappast ha varit ett krav att du måste ha lånet hela löptiden ut va? Vad händer annars? Förstår dock att du inte ska röra det lånet.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp